مراكز فرهنگي و مذهبي ژاپن
 

مذهب به طور خلاصه در ژاپن داراي چنين وضعيتي است:

  • مذهب شينتو نيايش طبيعت و غيره: 47 درصد
  • مذهب بودايي: 50 درصد
  • مذهب مسيحيت: 2 درصد
  • مكتب كنفوسيانيزم، يك مكتب اخلاقي عمومي به شمار مي‌رود.
  • اسلام: كمتر از 1 درصد

 
Rimbo bridgeدر محل odaiba
اين مكان را ژاپني‌ها با بازيافت زباله‌ ساخته‌اند بدين منظور ميليون‌ها تن زباله را در درون آب اقيانوس پمپ كرده‌اند و با ريختن چسب‌هاي مخصوصي شبه جزيره‌اي در ميان آب ساخته‌اند تا مشكل كمبود زمين را حل كنند. روي اين جزيره پلي به نام Rimboبنا كرده‌اند كه همانند پل نيويورك است و اتفاقا مجسمه‌ي آزادي را نيز به همان شكل و شمايل مجسمه آزادي نيويورك در آنجا نصب كرده‌اند اينجا محل غرور و افتخار ژاپني‌هاست. ساخت و ساز در اغلب نقاط شهر و جاده‌هاي مرتبط بدون هيچگونه كارگاه ساختماني و راه بندان انجام مي‌گيرد. قطعات پيش‌ساخته و نصب ماهرانه تنها بخشي از فن‌آوري پيشرفته ژاپني است.
Venus Fort
فلورانس در دل توكيو اگر لحظه‌اي چشمهايت را ببندي و بعد باز كني خود را در فلورانس ايتاليا خواهي يافت. مكاني دقيقا همانند فلورانس با سنگفرش‌هاي زيبا و مجسمه‌ها و آب نماهاي خيره كننده با هوايي بسيار  مطبوع آسمان را نيز با نورپردازي ويژه‌اي با همان حس و حال فلورانس آفريده‌اند.


تونل زيردريايي A qua lina
قصد آن داريم كه براي ديدن زيرساخت‌ها و پروژه‌هاي مهم ژاپن كه مايه غرور ملي ژاپني‌ها است برويم. اولين و گل سرسبد اين طرح‌ها تونل زيردريايي A qua linaمي‌باشد. A quaبه زبان ژاپني به معناي آب است. اين پروژه گل سرسبد تفكر Kenzianدر ژاپن مي‌باشد. طراحي اين تونل زير دريايي كه دو جزيره‌ي شرقي و غربي ژاپن را به هم متصل مي‌كند 10 كيلومتر مي‌باشد. جالب است كه بدانيد اين تونل فقط در عرض دو سال ساخته شده است از سال 1994 تا 1996. مي‌گويند براي ساخت اين تونل 150 ميليون دلار هزينه صرف شده است. ورودي اين تونل همانند يك ناو هواپيمابر دريايي است و تمامي امكانات ورودي همانند يك كشتي تعبيه شده است. اگر در طبقه دوم جاده بايستيد انگار در عرشه‌ي يك ناو ايستاده‌ايد. اين طرح قبل از اجرا آرمان ژاپني‌ها بوده است و بعد از اجرا مايه‌ي غرور و افتخار ملي آنان مي‌باشد. اگر مصريان باستان به فلزات قيمتي و اهرام ثلاثه افتخار مي‌كردند اكنون ملت ژاپن به اين پروژه‌ها افتخار مي‌كنند.