توفیق نامه

 «بسمه تعالی»

(( توفیق نامه ))                                                                                                                                               شماره 1
 
           قرار گرفتن در شرایط موفقیّت ،خیلی مهم تر از خواستن موفقیّت است.   
      مکانیزم قرار گرفتن در شرایط موفقیّت:
1- افکار خوب انسان را به سمت زندگی خوب هدایت می کند. افکار منفی انسان را سنگین می کند و مانع از پرواز هستند .
2-از شکایت و گِله کردن دوری کنید ، افراد موفق شکایت نمی کنند ، بلکه سعی می کنند مشکلات را برطرف کرده و یا با آنها کنار آیند، اگر نمی توانید چیزی را تغییر دهید، نگرش خود را نسبت به آن عوض کنید . سعی کنید نظر خود را بیان کنید بدون اینکه شکایت کنید.
3-واقعیت ها را بگویید، در این صورت مجبور هستید چیزهای کمتری را به خاطر بسپارید . حداقل ضرر دروغ گفتن این است که بر انسان غلبه کرده و باعث خستگی می شود.
4- سخت فعالیّت کنید.حتی اگر فرد بااستعدادی باشید باز هم باید سخت کار کنید.
5- در زندگی خود تعادل ایجاد کنید . خوابیدن ، استراحت ، و خوشی از جنبه های اساسی زندگی می باشد .تعادل در زندگی مهمترین عامل موفقیت محسوب میشود.
6- زندگی شما زمانی پیشرفت می کند که شما پیشرفت کرده باشید. افراد موفق آگاهی دارند که اگر خواهان زندگی بهتر و متفاوتی هستند باید کارهای بهتر و 
 متفاوتی انجام دهند. آنها این موضوع را فهمیده اند که اگر کاری را همیشه انجام می دهند، انجام دهند، در واقع جایگاه خود را ثابت نگاه داشته و رشد نمی کنند.
7- عمده موفقیّت ها با نگرش مثبت شروع می شود. گرچه نگرش مثبت یک شروع است ، ولی در واقع بسیار مهم و اساسی است. داشتن نگرش مثبت یک امر تصادفی نیست بلکه نیاز به تمرین در ایجاد آن است.
8- سعی کنید برای افرادی که با آنها در ارتباط هستید مهم باشید . امروزه دسترسی به این موضوع ،در گروی عضو موثر بودن در گروه دوستان و خانواده  می باشد. با افزایش دانش و آگاهی و توسعه شناخت و عملکرد عالی و مثبت، وسیعترین جایگاه را به خود اختصاص دهید.
9- در انتخاب دوست و شریک محتاط باشید، چون ضمیر ناخودآگاه شما نزدیکترین تصویر را در صفحه وجودی نمایان می سازد و بصورت ناخواسته از تصاویر نقش می پذیرد ، بدون آنکه اراده کنید.
10-در موارد ضروری انعطاف پذیر باشید . همه چیز را سیاه یا سفید نبینید و به وجود طیف وار موجودات و واقعیت ها ایمان داشته باشید . اگر توان تشخیص ضرورت انعطاف را نداشته باشید مثل این می ماند که سوار بر خودرو هستید و جاده می پیچد و شما اعتقاد به پیچاندن فرمان خود نداشته باشید و در آن صورت....