برنامه ها ی (اقدامات) انجام شده در واحد تحقیق و توسعه
شناسایی، دسته بندی و تدوین چرخه فرآیندهای مدرسه
 به مجموعه فعالیتهای متوالی و مرتبط که با هدف  دستیابی به محصول و یا خدمات خاصی در کنار یکدیگر قرار می گیرند فرایند گفته می شود ؛ هر فرایند ورودی مورد نظر را به خروجی مورد انتظار تبدیل می نماید، برای انجام هر فرایند افرادی وظیفه انجام هر فعالیت را عهده دار می باشند و شخصی عهده دار مدیریت فرایند می باشد. اکنون در سازمان­های پیشرو، شناسایی فرآیندها و ارتباط آن­ها و یافتن بهینه­ترین شیوه انجام آن از مهمترین دغدغه­های مدیران می­باشد که آثار فراوانی مانند افزایش بهره­وری، کاهش هزینه­ها، شفاف شدن وظایف، کاهش اختلافات درون سازمانی و ... دارا می­باشند
 آموزش و پرورش نظامی از فرایندها است. مدیریت فرایند مدار یک رویکرد سازمانی است که با هدف ارتقای مستمر کیفیت جامع، بهسازی روش ها و استفاده مطلوب از امکانات محدود و بهره گیری از راهبردهای فرایندی، عملکرد مدرسه را بهبود می بخشد.
 گروه استاندارد سازی و بهبود فرايندهای واحد تحقیق و توسعه با ايجاد رويكرد فرآيندي، مدرسه را به ايجاد يك درك روشن از تمامي فرآيندها و تعاملات بين آن‌ها ترغيب نمود و به منظور كاركرد اثربخش فرايند و فعاليت‌ها، آن‌ها را  پس از شناسايي مديريت مي‌نمايد. همکاران ما در این واحد پس از گروه­بندی فرآيند­های عمومی و شناسایی فرآیندهای ویژه ، روند اجرای فعالیت‌ها را با توجه به روال موجود در مدرسه مستند­سازی کرده و پس از برگزاری کار‌گروه‌های تخصصی اقدام به بهینه سازی و اصلاح ساختار فرآیندهای موجود نمودند. که برخی از مستندات آن به عنوان نمونه در سایت تحقیق و توسعه www.randd.ir  نیز آمده است.