آزمونهای علمی دبیرستان
هوالعلیم
 
اطلاعیه مهم :در راستای حمایت از نخبگان علمی و مدال آورندگان المپیادهای کشوری از سالهای دهم و یازدهم دبیرستان با حداقل معدل 19 بدون آزمون ورودی در دبیرستان انرژی اتمی ایران پذیرفته می شوند .
جهت کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی دبیرستان (88015863-021) تماس حاصل فرمائید .
فراخوان :
موقعیت علمی خود را در مقایسه با دانش آموزان دبیرستان انرژی اتمی کنترل نمایید .
نظر به تقاضای اولیاء و دانش آموزان جهت استفاده و بهره مندی از  نمونه سوالات آزمونهای داخلی دبیرستان هیات مدیره تصمیم گرفت , آزمونهای دوره ای دبیرستان را بصورت دریافت فایل از مرکز آزمون دبیرستان دبیرستان در اختیار متقاضیان علاقه مند قرار دهد .
آزمون پس از آموزش مهم ترین بخش ساختارهای آموزشی است. وقتی سخن از آموزش و آموختن به صورت سیستماتیک مطرح می شود ابزار سنجش و سنجیدن آموخته ها برای ادامه فرآیند آموزش دغدغه اصلی کسانی است که مدیریت نظام آموزشی را در سطح کلاس و مدرسه بر عهده دارند. سنجش آموخته ها نه فقط برای قبولی مرحله ای دانش آموز است بلکه این سنجش در درجه نخست باید میزان اثر بخشی نظام اموزشی که وقت و هزینه بسیاری را به خود اختصاص داده معین کند. این اثربخشی باید به صورت واقعی ارزش گذاری شده باشد تا بتوان به کمک آن برنامه های بلند مدت را طراحی و اجرا کرد. شناسایی دقیق ضعف و قوت ساختار آموزشی و عملگران درون آن مانند دانش آموز ، دبیر، مسوول آموزشی و مدیر مجموعه  نسبت مستقیمی با سنجش درست و ابزار کافی برای این سنجش دارد. در تفکر آموزشی که بر پایه مدرسه بنا شده و آن را می توان "مدرسه نهاد"نامید ضرورت برگزاری آزمون انکار ناپذیر است . از همین روی دبیرستان انرژی اتمی ایران آزمون های ادواری خود را در زمینه کنکور سراسری ، المپیادهای علمی و آزمون های تشریحی را که با اسامی مختلف و مشارکت مدارس برتر ایران برگزار می نمود را در قالب " تعاون مدارس برتر"  برای سال تحصیلی 91-90 به صورت غیرانتفاعی اجرا می کند.
"آزمونهای علمی دبیرستان انرژی اتمی" که جزء خدمات این دبیرستان به مدارس برتر کشور محسوب می گردد،با استفاده از تجارب علمی مدارس برتر و دبیران موفق و مجرب و برپایه تجربیات نخبگان کنکور و المپیاد ایران می کوشد تا اهداف آموزشی مدارس را از برگزاری آزمون به بهترین کیفیت محقق کند. مزیت اصلی این آزمون برگزار کنندگان آن هستند که سابقه 20 ساله در برگزاری آزمون های معتبر علمی ، مدیریت مدارس نخبه و برتر، تالیف جزوات و کتب آموزشی موفق را با خود به همراه دارند. نتایج علمی سال های گذشته دبیرستان انرژی اتمی ایران به تنهایی خود گواه این مدعاست که اثربخشی و پایایی و روایی این آزمون ها در حد بسیار خوب و بسیار نزدیکی به آزمون های معیار مانند کنکور سراسری و المپیاد های علمی است. مدارس و دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون می توانند با استفاده از جامعه آماری قوی و نخبه دبیرستان انرژی اتمی، مراکز استعدادهای درخشان و مدارس برتر کشور خود را به بهترین نحو بسنجند و با استفاده از مزایای آن که کتاب های کمک آموزشی انرژی اتمی، پیش آزمون و تحلیل نتایج نهایی و کارنامه های مدیریتی مناسب است برنامه آموزشی خود را برای کسب نتایج درخشان و در خور آماده کنند.
برگزاری آزمون هایی بدین گونه که با محوریت مدارس انجام می گیرد راه را بر ورود سودجویانه آموزشگاه ها به مدارس می بندد و در کنار آن تضمین کیفیت فعالیت های آموزشی را که در مدارس نخبه تجربه شده است را می نماید. در آزمون های علمی رقابت بر مبنای آموزش اثر بخش تعریف می شود تا مدارس بتوانند محکی جدی برای آموزش مدرسه و ارزیابی دبیران داشته باشند.
مزایای آزمون ع لمی  انرژی اتمی و مدارس برتر ایران:
  • تعاون و همکاری مدارس در برگزاری آزمون و جلوگیری از نفوذ آموزشگاه ها در مدارس
  • جامعه‌ی آماری مدارس برتر و مطرح در سطح کشور و حضور موفق ترین دانش آموزان در کسب رتبه های برتر کنکور و المپیاد
  • "غیر انتفاعی بودن"آزمون و قیمت بسیار نازل آن
  • هماهنگ سازی برنامه آموزشی مدرسه و طرح درس دبیران
  • استفاده از تجارب کادر علمی دبیرستان انرژی اتمی ایران
  • ارزشیابی از سطوح مختلف علمی دانش آموزان با آزمون های تستی ، تشریحی و المپیاد
  • کارنامه‌های مدرسه محور ( مدیران، مشاوران، دبیران و دانش آموزان)
  • گزارش‌های onlineو دفترچه های مشاوره ای ویژه مدیران مدارس
  • برگزاری تورهای بازدید از دبیرستان انرژی اتمی ویژه مدیران منتخب استان ها

     شرایط عضویت در آزمون علمی :
    1- احراز برتری مدرسه در شهر یا استان با توجه به نتایج کنکور سراسری ، المپیادهای علمی :
     برای بهتر برگزار شدن آزمون و ایجاد رقابت صحیح بین مدارس، آزمون علمی می کوشد تا این رقابت صرفا بین مدارس قوی انجام پذیرد تا رتبه بندی مدارس و فواصل علمی اعلام شده در کارنامه های مدیریتی با معنا باشد. برای این منظور سوابق علمی مدارس ملاک ثبت نام و شرکت در این آزمون ها می باشد.
    2-شرکت حداقل 80 % از دانش آموزان پایه مطابق دفتر ثبت نام رسمی مدرسه:
    در رقابت مدارس برتر مهم ترین موضوع عدم شرکت حداکثری دانش آموزان است. برخی با حذف دانش آموزان ضعیف تر و شرکت دادن اقویا در آزمون در صدد کسب وجهه علمی برای مدرسه خود بر می آیند. از این رو در آیین نامه مشارکت در آزمون ها مدرسه باید تعهد کند در آزمون ثبت نامی حداقل 80 % دانش اموزان خود را مشارکت دهد تا مدارس بتوانند به نتایج آزمون استناد نمایند.
    3-توصیه برای تاثیر نمرات آزمون در کارنامه های داخلی :
    جهت حسن اجرای جلسه آزمون و استفاده صحیح از نتایج، به مدارس توصیه می گردد نتایج در کارنامه های داخلی مدرسه اثر داده شود. این امر به کیفیت هر چه بیشتر آزمون  و جدی گرفتن آن از سوی دبیران و دانش آموزان کمک می کند.
    4-هزینه آزمون ها :
    از آن جا که آزمون های علمی انرژی اتمی جزء خدمات این دبیرستان به مدارس برتر ایران بوده و به صورت محدود و"غیر انتفاعی" و صرفا جهت رفع نیاز ارزیابی مدارس می باشد، هیچ گونه هزینه ای به جز اجرای اصل آزمون و جوایز دانش آموزان برتر از مدارس اخذ نمی گردد.
 

جدول برنامه آزمون های تستی ، تشریحی و المپیاد

آزمون های تستی:بودجه بندی آزمون ها به نحوی انجام گرفته که تا حد امکان با سرعت پیشرفت دروس در مدارس خاص مطابقت داشته باشد.
همچنین تعداد آزمون ها در هر پایه تحصیلی به اندازه ای است که موجب اختلال در عملکرد دبیران - جهت آماده سازی دانش آموزان برای آزمون - نگردد.
به همین منظور در مقطع راهنمایی برای هر پایه تحصیلی ، سه آزمون ، در پایه های اول تا سوم دبیرستان ، برای هر پایه تحصیلی چهار آزمون و در سال چهارم دبیرستان نیز مجموعا یازده آزمون تستی در نظر گرفته شده است.

آزمون های تشریحی: با توجه به ضرورت آماده سازی دانش آموزان جهت آزمون های تشریحی و ضعف عمومی دانش آموزان در این موضوع ، مقرر گردید دو مرحله آزمون تشریحی در برنامه آزمون دانش آموزان سال دوم و سوم راهنمایی و اول تا سوم دبیرستان گنجانده شود.
سوالات این آزمون ها که به صورت هماهنگ برگزار می گردد ، با محوریت مجموعه تمرینات دبیرستان انرژی اتمی طراحی می گردد.

آزمون های المپیاد: جهت تعمیق آموخته های دانش آموزان و همچنین آماده سازی دانش آموزان مستعد جهت حضور موفق در آزمون های المپیاد کشوری ، دو مرحله آزمون المپیاد در برنامه آزمون ها قرار گرفته است.
این آزمون ها در سطح آزمون مرحله اول و در کلیه رشته ها برگزار می گردد.